Thursday, 6 October 2011

berhenti berharap

bERHENTI bERharaP



kenapa aku berhenti berharap?
kenapa ?

bagi aku, insan yang pernah disakiti
insan ini bukan satu bahan jenaka
tapi aku manusia biasa
jangan perlakukan aku seperti ini lagi
aku hanya manusia bergelar lelaki

lelaki ini
pernah disakiti hatinya
engkau,
menagapa engkau memberi ku harapan
harapan engkau satu penipuan
penipuan yang kau sakiti hati ini

hati ini adalah satu sejarah 
sejarah pedih bagi diriku
diriku disakiti oleh harapan palsu mu

aku penat disakiti
jangan sakiti lagi hati ini
kerana aku empunya hati dan perasaan

tidak pernah aku berharap
tetapi
kau memberi harapan palsu

hari ini
aku belajar sesuatu
sesuatu yang perlu aku ubah
'berhenti berharap'


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...